
06 jun CIRCULAR INFORMATIVA: Tràmits registrals de cooperatives valencianes
València, 06-06-2025.
Una de les novetats de la recent modificació de la Llei de Cooperatives de la Comunitat Valenciana, aprovada per la “Llei d’Acompanyament a Pressupostos de 2025”, és que, des de la seua entrada en vigor el dia 2 de juny de 2025, la documentació que es presente en el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana només serà admesa en suport electrònic, adquirint especial interés la còpia electrònica notarial autoritzada que, com venim advertint, passa de ser recomanable a obligatòria (pots consultar ací l’última circular sobre aquest tema).
Les presentacions hauran de gestionar-se a través de la seu electrònica de la GVA, per algun dels tràmits facilitats en la Guia Prop, en la qual, com a novetat, s’ha previst un tràmit general per a la presentació d’actes que requerisquen escriptura pública (quedant inhabilitat a aquest efecte el general “tràmit Z”).
Llistat actualitzat de tràmits registrals disponibles GVA:
- (NOVETAT) Inscripció de documents notarials que requereixen escriptura pública (modificació d’estatuts socials; nomenament i/o atorgament de poders a direcció, comissió executiva, o persona consellera delegada; atorgament de poders; dissolució, liquidació i fusió).
- Sol·licitud de certificat negatiu de denominació de cooperativa valenciana
- Inscripció de constitució de la cooperativa
- Inscripció de nomenaments i cessaments de persones membres del consell rector, òrgan d’administració i persona auditora
- Legalització de llibres socials
- Depòsit de comptes anuals
- Certificat de càrrecs socials inscrits