12 jul Villaescusa participa en un debat de Consum sobre el nou rol del consumidor
València, 12-07-2019.- La ciutadania és cada vegada més conscient de la influència de les seues accions i decisions de compra. El 62% dels consumidors a Espanya asseguren que, mitjançant el seu consum, poden canviar el món. I un exemple són les noves generacions. Segons l’estudi The Future of Trust de Havas Group, el 49% dels millennials considera que tenen més influència en la societat com a consumidor que com a votant. Segons els resultats del baròmetre de confiança publicat en Approaching the future 2019, el 73% dels ciutadans considera que les empreses poden emprendre accions específiques que contribuïsquen a millorar les condicions econòmiques i socials de les comunitats on operen.
Per a debatre sobre el nou rol del consumidor, que està habituat a participar en una conversa amb les empreses, gràcies a les noves tecnologies, cada vegada més informat i sensibilitzat en l’àmbit de la RSC, Consum ha reunit experts en la matèria en la seua III Trobada DecirHaciendo Consum ‘Cooperativisme i el nou rol del consumidor’. En la trobada, que s’ha celebrat en Adeit, han participat Emili Villaescusa, president de la Confederació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana (Concoval); Vicenta Alcàsser, presidenta de l’Associació Valenciana de Mestresses de casa i Consumidors Tyrius; Nuria Mollá de Mamis & Kids, influencer; i per part de Consum, Inmaculada Gómez, executiva de Relació amb Clients.
El client, cada vegada més exigent i informat, es preocupa per com les seues compres impacten en la societat i en l’entorn global, prevalent a les marques i empreses que comparteixen els seus mateixos valors. “Les cooperatives naixem per a satisfer les necessitats de les persones i la participació és una d’elles”, segons ha posat de manifest el president de la Confederació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana (*Concoval). “Les cooperatives som més que una empresa, no tant pel què fem, sinó pel com ho fem, propiciant la participació de tots els grups d’interés en tres aspectes: la propietat, la gestió i els beneficis”.