La campanya #cooperarsuma arriba a Castelló

  • Amb l’eslògan “Cooperatives, la millor suma”, el cooperativisme valencià vol divulgar el model cooperatiu i estendre aquesta fórmula empresarial alineada amb els valors de responsabilitat, ètica i sostenibilitat.
  • Del 25 de novembre al 4 de desembre el Street Màrqueting de la campanya estarà instal·lat en la plaça Santa Clara de Castelló

 

Castelló, 25-11-2019.- La Confederació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana ha presentat recentment la campanya #cooperarsuma, amb l’eslògan “Cooperatives, la millor suma”, que ha comptat amb el patrocini de la conselleria d’Economia Sosteible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

La campanya, que ha arribat hui a Castelló,  està protagonitzada per cooperatives i cooperativistes, i té un format innovador adaptat a una estratègia transmèdia. L’objectiu d’aquesta campanya, que està comptada en primera persona per 40 cooperatives de tota la Comunitat Valenciana, és divulgar i estendre aquesta fórmula empresarial alineada amb els valors de responsabilitat, ètica i sostenibilitat, comunicant la seua rellevància social i potencial transformador.

La directora de Concoval, Nardi Alba, ha presentat en termes generals la campanya de comunicació, i ha destacat que “aquesta campanya no haguera sigut possible -ni haguera tingut sentit- sense la col·laboració de les quaranta cooperatives que s’han compromés amb l’objectiu de difondre un Cooperativisme amb majúscules, modern i sense complexos, en el qual conviuen de forma equilibrada el component social i l’empresarial”. Per a Alba, “aquest missatge ha de transcendir l’àmbit de la nostra comunitat autònoma, perquè el cooperativisme valencià mereix ser un referent de dinamisme, de pluralitat, de potència i de vertebració dins del conjunt d’Espanya”.

Rafael Climent, conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha fet referència a la importància del cooperativisme “en la nostra economia i en la nostra societat”. “El cooperativisme” –ha explicat- “és un model basat en la participació, organització i cooperació de tots i totes; aposta pel treball digne, responsable i constant, comptant amb l’entorn, amb les persones i fent-los partícips; per tant, representa un model i uns valors que volem traslladar al teixit valencià per a ajudar al fet que cresca i que es consolide”.

En aquest sentit, ha destacat que la conselleria d’Economia Sostenible és conscient de la importància del sector cooperatiu i “per això compta amb un espai propi de desenvolupament, creixement i reflexió a través de la Direcció General d’Emprenedoria i Cooperativisme”.

Accions programades

Entre el 14 de novembre i el 16 de desembre, les cooperatives valencianes treballaran per a donar la màxima visibilitat a aquesta campanya que té una imatge gràfica pròpia, acolorida, versàtil, artística i original.

Entre les accions programades està la instal·lació de street màrqueting en les tres províncies: del 13 al 25 de novembre, enfront de la Plaça de Bous de València; del 25 de novembre al 4 de desembre, en la Plaça Santa Clara de Castelló; i, del 4 al 16 de desembre, en la Plaça Calvo Sotelo d’Alacant.

A més, la campanya compta amb una Webserie documental en la qual ha col·laborat l’esportista Amaya Valdemoro. La sèrie, que ha començat a emetre’s el 19 de novembre, consta de 12 episodis, cadascun d’ells associat a un valor cooperatiu. I, compta també amb el contingut generat per totes les persones que s’unisquen a la campanya a través de les xarxes socials. Perquè #cooperarsuma.

En definitiva, les claus de #cooperarsuma són: creativitat, univers transmèdia, disseny gràfic i webserie, que es perfila com una conversa online i offlline i, com ocorre en les cooperatives, les persones estan en el centre de tota acció.

Creativitat

En la creativitat s’ha tingut molt present el concepte ‘Suma’ perquè representa bé la filosofia de tota la campanya. ‘Suma’ és participar, col·laborar, interactuar, ampliar finestres de conversa.  Verónica Cerdán, directora de projectes i sòcia en la cooperativa Makinacción Comunicació, ha desglossat com s’ha creat la campanya i els elements innovadors que inclou. Per a Cerdán, “el concepte ‘suma’ reuneix tot el mapa de significats associats a la idea d’unió, al conjunt de persones que sumen a la comunitat a través del treball amb valors i principis cooperatius i alhora, la polisèmia del terme ens parla també d’una aportació positiva en l’econòmic/empresarial”.

Disseny gràfic

Rosa Reig, coordinadora de projectes, dissenyadora i sòcia en la cooperativa Joan Rojeski, ha explicat la part gràfica de la campanya, que compta “amb una imatge pròpia, acolorida, versàtil, artística i original; una imatge, en definitiva, que fomenta la interacció per a motivar la producció de contingut generat per l’usuari”.

Un dels elements destacats de la campanya és el Street Màrqueting, què inclou un tòtem hexagonal; en cinc cares hi ha representats 5 valors cooperatius, i la sisena convida a la participació a través d’un espill, l’objectiu del qual és que els vianants s’unisquen als valors cooperatius, “com un soci o sòcia més” fent-se selfies i compartint-les en les xarxes socials amb l’etiqueta #cooperarsuma.

Webserie

Per part seua, Ricard Ballester, realitzador i soci en la cooperativa audiovisual Bocabadats Mitjana, ha comentat el procés de producció de la webserie, que en aquesta campanya treballa una narrativa audiovisual alineada amb la idea central de la suma i el storytelling de campanya. Ballester ha volgut destacar que “en la webserie s’ha aconseguit mostrar un moviment subtil en les peces gravades, que són una metàfora visual del dinamisme de l’univers cooperatiu”. I ha afegit, que “el projecte audiovisual de la campanya tracta de mostrar que les cooperatives són una suma de valors”.

Després de la roda de premsa, el conseller, diversos membres del consell rector de Concoval i la seua directora, al costat de l’equip que ha treballat en el desenvolupament de la campanya, s’han dirigit a la instal·lació de street màrqueting situada enfront de la plaça de bous de València per a fer-se el seu propi selfie.

Les cooperatives valencianes continuen impulsant el creixement econòmic

La Confederació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana és el màxim òrgan de representació de les empreses cooperatives i de les seues organitzacions en l’àmbit autonòmic. No té ànim de lucre i associa a totes les entitats associatives de cooperatives existents en la Comunitat: la d’agroalimentàries, la de treball associat, la d’habitatges, la de consumidors i usuaris, la d’elèctriques, la de serveis i transports, i la de crèdit.

Amb 2.435 cooperatives i una facturació en vendes de més de quasi 6.500 milions d’euros, que representen el 6,2% del PIB, el cooperativisme valencià destaca per la seua pluralitat i pel seu elevat grau de vertebració. S’estima que dos milions i mig de persones formen part d’alguna cooperativa en la CV, la qual cosa equival al 50% de lloa població d’aquest territori; és a dir: un de cada dos valencians és cooperativista.

A més, València és la província d’Espanya amb més persones treballant en cooperatives. Quant a l’ocupació, el 85% dels treballadors i treballadores de les cooperatives són indefinits, destacant en un 49% la taxa d’ocupació femenina i en un 40% l’ocupació jove.